Sunday, April 7, 2013

booky sunday - sotia calatorului in timp

buna dimi, dragii mei

o sa va povestesc azi despre o carte absolut minunata, pe care am terminat-o ieri si care m-a facut sa ma gandesc foarte, foarte mult: "sotia calatorului in timp", de audrey niffenegger. probabil unii dintre voi ati vazut filmul, al carui trailer o sa-l pun mai jos, dar am si alte lucruri de spus pe langa ecranizare, asa ca cititi mai departe. 

pe scurt: Henry LeTamble este un bibliotecar american care are o boala genetica foarte ciudata (unica, din cate stim noi), care il destabilizeaza si ajunge sa calatoreasca, involuntar, in timp si spatiu. prima astfel de calatorie i-a salvat viata, scapand teafar dintr-un accident care i-a omorat mama, dar apoi lucrurile se complica. calatorind in timp, ajunge s-o cunoasca pe viitoarea lui sotie, pe cand aceasta era doar un copil: Clare. mi-a placut foarte mult ca desi stia foarte clar ce urma sa se intample, cat e ea mica, nu e nici urma de indecenta, sexualitate sau alte chestii "de cuplu". cartea urmareste povestea lor, cum reusesc sa faca fata aparitiilor si disparitiilor lui misterioase (uneori sunt 2 Henry in acelasi timp, in acelasi loc) si se axeaza foarte mult si pe cum percepe Clare totul. Evident, mai e si partea medicala, el incercand sa gaseasca un leac pentru boala sa. Daca va reusi, cum vor sfarsi cei doi si in ce fel reuseste Clare sa se acomodeze la viata asta, va las pe voi sa aflati. 

Sa va spun ce m-a incantat atat: in primul rand, structura - cateva pagini sunt scrise din punctul lui de vedere, cateva din al ei. e foarte foarte interesant. In al doilea rand, mi-a placut faptul ca, desi e o poveste romantica in mare, nu e genul siropos-gretos, ci, din contra, are o intensitate pe care eu rar am intalnit-o in cartile mai...noi. In al treilea rand, finalul: voiam sa vad asa de mult ce se intampla si in acelasi timp uram faptul ca o sa termin cartea. M-au emotionat teribil ultimele 50 de pagini si m-au facut sa ma gandesc foarte mult la viata mea viitoare. 

Per total, recomand cartea cu tot dragul, daca aveti chef de o lectura frumoasa, romantica si foarte profunda (dupa parerea mea). 

P.S: Puteti vedea aici trailerul, cu mentiunea ca eu inca nu am vazut filmul. Din ce mi-am putut da seama din trailer, nu se compara cu romanul: pe langa faptul ca in 2 minute sunt multe lucruri schimbate fata de carte, este mult mai "modern" decat mi-am imaginat eu totul si pare mult mai superficial. Presimt si ca nu mi-ar placea de Clare - din film, desi Clare - din carte e minunata. 

P.S 2: pe Goodreads i-am acordat cu mare usurinta 5 stele din 5

2 comments:

  1. filmul a fost frumos. cxartea pare excelenta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. da? vreau si eu sa ma uit la film. cartea e ceva....

      Delete

Read more: http://genuinecontent.blogspot.com/2013/02/JQuery-for-facebook-like-box-pop-up-widget-for-blogger.html#ixzz2Po9BCPk9