Monday, July 1, 2013

book review: divergent

hello :*

azi o sa va povestesc despre o carte care este absolut peste tot pe internet: am vazut ca ft multi bloggeri romani au scris despre ea, mai toti booktuberii pe care ii urmaresc au facut un videoclip si mai toata lumea e super incantata. desi nu e neaparat stilul meu, am zis sa incerc (ca nici hunger games nu este, si e una din cele mai misto serii citite de mine EVER!)

asa, revenind. pe scurt: lumea in care se petrece actiunea e impartita in 5 factiuni: Candoare, Prietenie, Eruditie, Abnegatie si Neinfricare, fiecare caracterizata de o trasatura dominanata. Desi fiecare om se naste intr-o anumita factiune, la 16 ani, in urma unui test de aptitudini, exista posibilitatea sa schimbi factiunea. Personajul principal, Beatrice (ulterior Tris) s-a nascut in Abnegatie, dar in urma unui test "neconcludent", alege tabara Neinfricatilor. Defapt, Tris este Divergenta, adica s-ar potrivi in mai multe factiuni. Cartea urmareste procesul de initiere in noua factiune, prezentand foarte multe probe la care sunt supusi novicii, discutand tema curajului si urmarind prieteniile care se formeaza intre novici. Ce impiedica o integrare foarte linistita in factiune va trebui sa aflati singuri.

Cum mi s-a parut mie: poate am plecat cu o idee preconceputa, dar de la inceput m-am simtit ca-n Harry Potter, doar ca la Slytherin :)) Toate probele grele prin care trec, hainele, tatuajele, tot tot m-a dus cu gandul la ei. In afara de asta, actiunea e foarte rapida, ceea ce m-a facut sa citesc cartea in mai putin de 3 zile (are 450 de pagini), personajele sunt conturate destul de misto, dar sunt momente cam siropoase. Mi se pare genul de carte atat de "cinematografica", incat parca a fost facuta special pentru film, pe care de-abia astept sa-l vad.

I-am dat pe Goodreads 4 stele din 5, pentru ca mi s-a parut foarte misto, dar nu chiar geniala. O sa citesc si volumul 2, care sper sa aiba mai putine momente siropoase ;)