Wednesday, April 16, 2014

cartile secolului XX - tag

hello hello :*

vreau sa incep prin a va spune de ce m-am gandit sa aduc tag-ul asta si pe blogurile noastre (tag-ul eu l-am preluat de la wordsofareader): am observat ca in ultimele saptamani mai multi book bloggeri de la noi vorbesc despre...altfel de carti. cred ca sunteti si voi de acord ca la noi predomina cititorii de YA, insa lumea pare sa se indrepte spre (sau sa vorbeasca mai des despre) alte genuri. doua exemple care imi vin acum in minte sunt Sabrina si Sayuki. Stiu ca mai multi ati avut astfel de postari, dar ele mi-au sarit in ochi. Asadar, am zis ca un astfel de tag e o ocazie foarte faina sa ne uitam un pic si la alt fel de carti.

Regulile sunt simple: pentru fiecare decada a secolului al XX-lea, alegeti o carte care v-a placut sau una pe care ati vrea sa o cititi. Sa va spun preferatele mele:

1. 1900 - 1909: Vrajitorul din Oz - L. Frank Baum (1900)


2. 1910 - 1919: Oameni din Dublin - James Joyce (1914)


3. 1920 - 1929: Fiesta - Ernest Hemingway (1926)


4. 1930 - 1939: Pe aripile vantului - Margaret Mitchell (1936)


5. 1940 - 1949: 1984 - George Orwell (1948)



6. 1950 - 1959: Lolita - Vladimir Nabokov (1955)


7. 1960 - 1969: Portocala Mecanica - Anthony Burgess (1962)

8. 1970 - 1979: Shogun - James Clavell (1975)




9. 1980 - 1989: Numele trandafirului - Umberto Eco (1980)


10. 1990 - 1999: Harry Potter si piatra filozofala (1997)


De aici eu am citit toate mai putin "Oameni din Dublin" si "Shogun", care sunt pe lista mea de carti de citit.

Pentru acest tag ii nominalizez pe:
A mystic world,
Carti cu colti,
Secrets from Books,
Fantasy Books,
Furelise,
Riot Books,
My world of books,
Alexandra's Library,
Sayuki's Blog,
Just a jazzy nomad

Chiar daca nu va regasiti in lista asta, va rog sa preluati leapsa. Mi se pare ca putem face rost de o tona de recomandari faine in felul asta.

Spor!

23 comments:

  1. Heei, ce drăguț! E o leapșă super. Așa, abia aflu și eu anii în care au fost publicate cărțile pe care vreau să le citesc sau le-am citit. O să mă apuc să fac cercetări. Sherlock :3 Mulțumesc pentru nominalizare! :* Din toptul tău, cu rușine spun că am citit doar Harry Potter și Vrăjitorul din Oz. Vreau să citesc Lolita și 1984, pentru că mi-a plăcut Ferma animalelor, dar și Pe aripile vântului :) Pup Irina :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. de-abia astept sa ne spui cum ti se pare "lolita". e una din cartile mele preferate din toate timpurile <3

      Delete
  2. Super tag-ul, poate reusesc sa-l fac si eu. De cand tot vreau sa citesc Lolita, trebuie sa merg la biblioteca sa o imprumut.

    ReplyDelete
  3. Mulţumesc mult pentru tag! :D Mi se pare foarte drăguţ. O să fie foarte greu să îmi aleg cărţile, având în vedere că şi multe dintre cele citite sunt cărţi contemporane. Sunt sigură că voi avea surprize când voi crea lista. :D Cel mai probabil la nr. 10 şi eu tot HP voi alege :))....

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) mi se pare fain tag-ul ca nu doar te uiti in spate la ce ai citit, ci si poti gasi recomandari ft misto :D

      Delete
  4. Hey! Merci mult pentru leapsa. Sunt curioasa, insa, unde ai gasit lista pe decenii? Vreau si eu sa o fac... dar nu stiu unde sa le caut :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. search pe google :)) best books of the 1920s, 1930s, etc :D

      Delete
  5. Leapșa asta este super interesantă! Chiar este o metodă faină de a împărtăși recomandări, deși e destul de dificil să găsești anii de publicare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sa stii ca nu e asa de greu: eu in prima faza m-am gandit la cartile mele preferate, am vazut cand sunt publicate. mai nasol era ca de exemplu in anii '20 imi plac asa de multe...dupa care am cautat liste pe google :D

      Delete
  6. U, interesant tag. Poate reusesc sa-l completez si eu.
    Te tuc!

    ReplyDelete
  7. Multumesc mult pentru tag! Abia astept sa il fac :)

    ReplyDelete
  8. Multumesc pentru leapsa! Portocala Mecanica vreau de ataaat de mult timp sa o citesc si am auzit ca e destul de buna. Totusi, din lista ta am citit DOAR 1984, deci trebuie sa ma pun la punct asap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. acum de fiecare data cand citesc ceva de orwell ma gandesc la tine :)) urmeaza recenzia la "animal farm" asap :D

      Delete
  9. A, uite, si Harry Potter. Acum ma simt mai bine:)))

    ReplyDelete
  10. Uhu, foarte frumoasă leapşa. Cu toate ăstea este destul de greu să găseşti în ce an a apărut fiecare carte :))

    ReplyDelete
  11. Trebuie neaparat sa citesti Shogun!

    ReplyDelete
  12. Merci frumos pentru leapşă, mă ocup imediat de ea:3

    ReplyDelete

Read more: http://genuinecontent.blogspot.com/2013/02/JQuery-for-facebook-like-box-pop-up-widget-for-blogger.html#ixzz2Po9BCPk9